Ik ben op zoek naar de mening van de gemeenschap over wat de beste, meest probleemloze, duurzame buitenboordmotor is voor mijn 18 voet skiff? Dank u.
*Tohatsu 60 weegt 215 pond, dus vergeet de gewichtsbesparing nietF70 Yamaha (Ik heb er twee gehad)
Meest betrouwbaar
Stilste!
Grootste propellorselectie
Onderdelen overal verkrijgbaar
De enige reden om een Suzuki 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je out-of-the-box NMEA 2000 netwerkmogelijkheden wilt.
De enige redenen om een Tohatsu 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je een 15" schacht en NMEA 2k netwerk wilt.
De enige reden om een Mercury 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je hem voor de halve prijs krijgt.
Er zijn mensen die van hun Honda houden, maar ik weet niet waar ze onderdelen en service voor krijgen. Dus neem de F70.
Allemaal goede objectieve adviezen. Maar welke boot heb je?Ik ben op zoek naar de mening van de gemeenschap over wat de beste, meest probleemloze, duurzame buitenboordmotor is voor mijn 18 voet skiff? Bedankt.
Goed punt. HB Waterman. Hoe lichter, hoe beter.Allemaal goede objectieve adviezen. Maar welke boot gebruik je?
40 lbs besparen is belangrijk voor mij, dus in mijn geval zou ik niet voor een 70 gaan. Maar het hangt af van de skiff en hoe/waar je vist.
Bedankt.Welke motor gebruik je momenteel? Als je dezelfde kabelboom kunt gebruiken, maakt dit het vervangen van de motor veel eenvoudiger en goedkoper.
En afhankelijk van waar je vaart, is 15" misschien wel je enige keuze. Ik ga volledig omhoog op mijn Whipray en gebruik de korte as. Ik heb zowel korte als lange assen op de Waterman gezien, het komt neer op de stijl die je gebruikt.
Tohatsu de hele dag en elke dag voor jarenlang probleemloze service.Ik ben op zoek naar de mening van de gemeenschap over wat de beste, meest probleemloze, duurzame buitenboordmotor is voor mijn 18 voet skiff? Dank u.
Dit!!Zukiyamahatsu 70 met snelle stuwkracht naar beneden
Handen omlaag
👍🏻
Bedankt. Erg behulpzaam.Ik stem op Yamaha f70. Ja, er zijn lichtere opties, maar die verdomde dingen zijn gewoon geweldige motoren. Ik woon in Belize en werk met gidsen die 4000 uur op deze motoren zetten. Ze zijn er dol op en ik ben dol op degene die ik heb.
Yamaha F-70 !!!Ik ben op zoek naar de mening van de gemeenschap over wat de beste, meest probleemloze, duurzame buitenboordmotor is voor mijn 18 voet skiff? Bedankt.
Ik heb $6.600,00 lokaal in Islamorada betaald. De tiller was een extra $1000Ik heb vandaag naar een nieuwe 169 Matucumbe gekeken met een 60 Tohatsu erop. Geprijsd op $36.9K. Het zette me ertoe aan om de prijzen van die motor te bekijken. Ik zag $4.7K, klopt dat ongeveer?