Dedicated To The Smallest Of Skiffs banner

Beste 60-70 PK buitenboordmotor voor 18' Skiff?

1 reading
2.5K views 45 replies 21 participants last post by  MariettaMike  
#1 ·
Ik ben op zoek naar de mening van de gemeenschap over wat de beste, meest probleemloze, duurzame buitenboordmotor is voor mijn 18 voet skiff? Dank u.

#4 · (Edited)
F70 Yamaha (Ik heb er twee gehad)
Meest betrouwbaar
Stilste!
Grootste propelleraanbod
Onderdelen overal verkrijgbaar

De enige reden om een Suzuki 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je out-of-the-box NMEA 2000 netwerkmogelijkheden wilt.

De enige redenen om een Tohatsu 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je een 15" schacht en NMEA 2k netwerk wilt.

De enige reden om een Mercury 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je hem voor de halve prijs krijgt.

Er zijn mensen die van hun Honda houden, maar ik weet niet waar ze onderdelen en service voor krijgen. Dus neem de F70.

#5 ·
F70 Yamaha (Ik heb er twee gehad)
Meest betrouwbaar
Stilste!
Grootste propellorselectie
Onderdelen overal verkrijgbaar

De enige reden om een Suzuki 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je out-of-the-box NMEA 2000 netwerkmogelijkheden wilt.

De enige redenen om een Tohatsu 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je een 15" schacht en NMEA 2k netwerk wilt.

De enige reden om een Mercury 60 te nemen in plaats van een F70 is dat je hem voor de halve prijs krijgt.

Er zijn mensen die van hun Honda houden, maar ik weet niet waar ze onderdelen en service voor krijgen. Dus neem de F70.
*Tohatsu 60 weegt 215 pond, dus vergeet de gewichtsbesparing niet

#7 ·
Ik ben op zoek naar de mening van de gemeenschap over wat de beste, meest probleemloze, duurzame buitenboordmotor is voor mijn 18 voet skiff? Bedankt.
Allemaal goede objectieve adviezen. Maar welke boot heb je?

40 lbs besparen is belangrijk voor mij, dus in mijn geval zou ik niet voor een 70 gaan. Maar het hangt af van de skiff en hoe/waar je vist.

#13 · (Edited)
Welke motor gebruik je momenteel? Als je dezelfde kabelboom kunt gebruiken, maakt dit een motorwissel veel eenvoudiger en goedkoper.

En afhankelijk van waar je rijdt, is 15" misschien wel je enige keuze. Ik ben volledig op mijn Whipray gejacked en gebruik de korte as. Ik heb zowel korte als lange assen op de Waterman gezien, het komt neer op de stijl die je gebruikt.

#18 ·
Welke motor gebruik je momenteel? Als je dezelfde kabelboom kunt gebruiken, maakt dit het vervangen van de motor veel eenvoudiger en goedkoper.

En afhankelijk van waar je vaart, is 15" misschien wel je enige keuze. Ik ga volledig omhoog op mijn Whipray en gebruik de korte as. Ik heb zowel korte als lange assen op de Waterman gezien, het komt neer op de stijl die je gebruikt.
Bedankt.

#22 ·
Zukiyamahatsu 70 met snelle stuwkracht naar beneden

Handen omlaag
👍🏻
Dit!!
Het kan nooit kwaad om een extra kicker of twee aan de spiegel te hebben "voor het geval dat" 😂😂..
Maar serieus, de dingen die in overweging moeten worden genomen zijn gewicht, service en kosten. Als je geen doe-het-zelver bent, maar zelfs als je dat wel bent, moet het op een gegeven moment, ongeacht het merk, naar de werkplaats. Zorg er dus voor dat je iemand lokaal of redelijk dichtbij hebt die een goede reputatie heeft en service en reparaties kan uitvoeren.

#33 ·
Ik heb twee jaar geleden een Tohatsu 60 gekocht vanwege het gewichtsverschil. Hij verving een oude Yamaha 2-takt 50 die problemen begon te krijgen, waardoor ik het vertrouwen verloor om te ver te reizen vanaf de helling etc. Ik koos ervoor om opnieuw te motoriseren in plaats van geld te blijven steken in de oude 2-takt die jarenlang een onverwoestbare machine was. Hij heeft niet de acceleratie van mijn 50 en ik heb zelfs een op maat gemaakte schroef gekregen om te helpen. Het helpt, maar de acceleratie is nog steeds niet zo goed als mijn 50 en zweeft rond de topsnelheid die ik met de 50 had. De Tohatsu is zeker veel stiller dan de 2-takt, maar lawaaieriger dan andere motoren, maar dat stoort me niet en ik kan nog steeds gemakkelijk een gesprek voeren met wie dan ook met me aan het vissen is tijdens het varen. Ik wou dat ik slim genoeg was geweest om naar de overbrengingsverhoudingen te kijken die Skiffadee DooDah aanwees. Ik denk dat ik beter af zou zijn geweest met de Suzuki en ik zou de extra 9 lbs hebben genomen. Maar afgezien daarvan is de Tohatsu probleemloos geweest en heeft hij me de gemoedsrust gegeven om buiten het bereik van het mobiele netwerk in het moeras of 20 mijl langs het strand te varen zonder me zorgen te hoeven maken over een storing, vooral in de Golf, die vervelend kan worden als de zeebries opsteekt voor een 16 ft skiff.