Dedicated To The Smallest Of Skiffs banner
Status
Not open for further replies.

Tohatsu vs. Yamaha

3 reading
3.9K views 27 replies 17 participants last post by  Tom Chatt  
#1 ·
Ik heb een oudere 14'6 skimmer skiff type skiff. Ik heb een 2013 tohatsu 20 en heb er wat problemen mee gehad en denk dat het tijd is voor een nieuwe motor. Wilde om een paar redenen voor een 25 gaan, maar kan niet beslissen tussen een tohatsu of yamaha. Yamaha's staan ​​volgens mij bekend om hun betrouwbaarheid, maar ik heb ook goede dingen gehoord over de nieuwe tohatsu's. De tohatsu zal ook ongeveer duizend dollar goedkoper zijn voor een gloednieuwe motor. aanbevelingen of dingen die ik zou moeten overwegen?

#2 ·
Mijn Tohatsu-monteur vertelde me dat kleinere Mercurys en Honda's veel onderdelen delen met Tohatsu-motoren.

Ik heb ooit een boot verkocht aan een Coast Guardsman. Hij vertelde me dat hij mijn boot had gekocht omdat deze dezelfde motor had als de Mexicanen gebruikten in hun panga's om drugs voor de kust van Texas te smokkelen. Een Yamaha F150.

Het is moeilijk om fout te gaan, IMO.

#4 ·
Balen van je motor. Ik zou Yamaha ten zeerste aanbevelen. Ze zijn wat zwaarder dan de Hatsu, maar ze starten elke verdomde keer. Heb een paar maanden geleden mijn 2014 vervangen die ons nooit problemen heeft bezorgd, of het nu ging om varen in de zomer of eendenjacht in de tienerjaren.

Ga eens kijken in je lokale zoutwaterjachthaven of bootopslag. De Yamaha-verhouding tot andere is meestal duizelingwekkend.

#5 ·
Ik heb dit net meegemaakt toen ik mijn boot opnieuw van een motor voorzag. Ik denk dat het allebei goede motoren zijn, maar ik denk dat de Yamaha over het algemeen beter is. Het komt er gewoon op neer of je bereid bent om het extra geld uit te geven. Als de Yamaha binnen je budget valt, zou ik ervoor gaan.

#6 ·
Ik ben dol op mijn Tohatsu! Ik denk dat ze qua prestaties en betrouwbaarheid ongeveer hetzelfde zijn. Tohatsu is Nissan. Het enige probleem dat ik ooit met mijn 50 pk had, was een defecte borstel in de startmotor. Gelukkig is het onderdeelnummer hetzelfde in veel kleinere Nissan-automodellen, dus ik kon nieuwe borstels krijgen van Auto Zone. Dit was tijdens Covid, toen mijn Tohatsu-dealer geen onderdelen kon krijgen.

#8 ·
Dus, ik heb een Yamaha 25 op mijn nieuwe Caicos gezet. Ik ben super blij met de prestaties. Ik ben echter niet blij dat ik hem niet zelf kan onderhouden zonder de garantie te verliezen. In plaats daarvan moest ik hem naar een dealer brengen en $300 uitgeven voor de 20-uurs service. Ik kon niet eens een mobiele monteur laten komen. Hij moest naar een dealer. Tohatsu-motoren zijn zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om mee te werken. Achteraf gezien zou ik waarschijnlijk een 30 PK Tohatsu op mijn skiff hebben gezet. Ook zijn Tohatsu-motoren van 40 PK en lager in feite Mercury-motoren. De meeste onderdelen voor Mercury-motoren van 40 PK en lager worden in de Tohatsu-fabriek gebouwd. Ze plakken er gewoon een Mercury-sticker op. Wat draagbare motoren betreft, zal het moeilijk zijn om een Tohatsu te verslaan. De Yamaha F25 is echter waarschijnlijk een van de beste motoren die Yamaha heeft uitgebracht sinds de 70 PK.

Save
#9 ·
Dus, ik heb een Yamaha 25 op mijn nieuwe Caicos gezet. Ik ben super blij met de prestaties. Ik ben echter niet blij dat ik hem niet zelf kan onderhouden zonder de garantie te verliezen. In plaats daarvan moest ik hem naar een dealer brengen en $300 uitgeven voor de 20-uurs service. Ik kon niet eens een mobiele monteur laten komen. Hij moest naar een dealer. Tohatsu-motoren zijn zeer gebruiksvriendelijk en gemakkelijk om mee te werken. Achteraf gezien zou ik waarschijnlijk een 30 PK Tohatsu op mijn skiff hebben gezet. Ook zijn Tohatsu-motoren van 40 PK en lager in feite Mercury-motoren. De meeste onderdelen voor Mercury-motoren van 40 PK en lager worden in de Tohatsu-fabriek gebouwd. Ze plakken er gewoon een Mercury-sticker op. Wat draagbare motoren betreft, zal het moeilijk zijn om een Tohatsu te verslaan. De Yamaha F25 is echter waarschijnlijk een van de beste motoren die Yamaha heeft uitgebracht sinds de 70 PK.
Weet je zeker van de beperkingen op zelfservice tijdens de garantieperiode? Ik zie niet hoe de fabrikant dat kan beperken of de garantie kan laten vervallen. Zolang de service binnen de voorgeschreven uren en met OEM-onderdelen wordt uitgevoerd, zie ik niet hoe ze dat zouden kunnen. De uitdaging kan ontstaan in het geval er een probleem is met de motor en er een claim wordt ingediend... misschien is het moeilijker om te "bewijzen" dat de service op tijd en correct is uitgevoerd in een doe-het-zelf situatie dan door een gecertificeerde Yamaha-werkplaats/technicus.

#12 ·
Onze zoon heeft een één jaar oude boot met een Tohatsu 40 pk. Eind van de zomer ontwikkelde deze een probleem: na ongeveer 20 seconden draaien sloeg de motor af. Hij bracht hem naar een dealer in Charleston die hem meer dan drie maanden hield en uiteindelijk de powerhead verving. Hij kreeg hem terug, zette hem in het water om de inloopperiode te starten en precies hetzelfde gebeurde weer. Hij ging meteen een Yamaha kopen. Sindsdien geen problemen meer.

Dus nee, Tohatsu's zijn niet immuun voor problemen.

#23 ·
Onze zoon heeft een één jaar oude boot met een Tohatsu 40 pk. Eind van de zomer ontwikkelde deze een probleem waarbij hij na ongeveer 20 seconden draaien afsloeg. Hij bracht hem naar een dealer in Charleston die hem meer dan drie maanden hield en uiteindelijk de powerhead verving. Hij kreeg hem terug, zette hem in het water om de inloopperiode te starten en precies hetzelfde gebeurde weer. Hij ging meteen een Yamaha kopen. Geen problemen meer sindsdien.

Dus nee, Tohatsu's zijn niet immuun voor problemen.
Klinkt als een brandstoftekort probleem. Het was waarschijnlijk iets doms en simpels dat de monteur over het hoofd heeft gezien. En gewoon een schot genomen met het grote kaliber onderdelenkanon. Als het een powerhead was, was de kans bijna nul om een nieuwe te krijgen met precies hetzelfde probleem. Hoogstwaarschijnlijk een brandstofpomp, lekkage, primer bulb of mogelijk een elektrisch probleem. Klinkt alsof je het slachtoffer bent geworden van een louche/slechte monteur. Als je een goede vindt, blijf dan bij hem. Ze kunnen tegenwoordig erg moeilijk te vinden zijn. Ik heb net de lage uren (400?) f70 van een klant vervangen met lage compressie in twee cilinders. Hij ging verder en liet een nieuwe f70 installeren. Dus ze zijn allemaal mechanisch en kunnen problemen hebben. Ik installeer meestal Tohatsu op deze kleine skiffs. Voornamelijk vanwege de 15" assen, het lichte gewicht, de betrouwbaarheid en het solide vermogen. En heb er nog nooit een probleem mee gehad. Ik heb persoonlijk een 2015 Tohatsu 50 met 500 uur. Hij is probleemloos geweest. Behalve dat ik een beetje gas moet geven om te starten. Maar hij start altijd voor mij. Ik had een klant met een oude Tohatsu 2-takt waarvoor we geen ontstekingsonderdelen meer konden krijgen. Hij ging voor een nieuwe Tohatsu viertakt nadat hij 12 jaar uit zijn oude had gehaald.

#13 ·
Tohatsu, Yamaha, Mercury en Suzuki hebben allemaal één ding gemeen: ze worden door mensen vervaardigd en geassembleerd. Ze hebben allemaal het potentieel om een uitstekende buitenboordmotor te zijn en ze hebben allemaal het potentieel om een miskoop te zijn. Kijk naar de functies die voor u het belangrijkst zijn en kijk naar de kwaliteit van de lokale service.

#15 ·
Tohatsu en Yamaha en Mercury en Suzuki hebben allemaal één ding gemeen: ze worden door mensen vervaardigd en geassembleerd. Ze hebben allemaal het potentieel om een uitstekende buitenboordmotor te zijn en ze hebben allemaal het potentieel om een citroen te zijn. Kijk naar de functies die voor u het belangrijkst zijn en kijk naar de kwaliteit van de lokale service.
Belangrijke kenmerken: (1) Dat hij zonder te stoppen draait. Winnaar - Yamaha (2) Lokale service. Winnaar - Yamaha

#16 ·
SaltGuy, we hebben allemaal je klacht gelezen over de Tohatsu van je zoon en de redding van je zoon door de welwillende genade van de goden bij Yamaha Marine. Weet gewoon dat elk merk buitenboordmotor vergelijkbare verhalen heeft. Successen en mislukkingen. Ik ben zelf door klantenservicemedewerkers van meer dan één groot merk miskend en afgewezen toen ik probeerde problemen op te lossen met de onverklaarbare storingen van hun producten. Het probleem wordt over het algemeen - zoals het geval lijkt te zijn met het voorbeeld dat u aanhaalde - veroorzaakt door een incompetente of zelfgenoegzame lokale servicemedewerker. Ik betwijfel of iemand hier het iets kan schelen of je een hekel hebt aan Tohatsu en van Yamaha houdt. Of andersom. MAAR - iemand die twijfelt over welk merk buitenboordmotor hij moet kopen, zou je bericht kunnen lezen en je kortzichtigheid zijn beslissing kunnen laten beïnvloeden. Je bericht lijkt erop te wijzen dat het probleem dat je zoon had, niet met Tohatsu te maken had, maar met zijn Tohatsu-servicemedewerker / -dealer. En als je het onderwerp wilt onderzoeken, zul je merken dat elk merk buitenboordmotor - inclusief Yamaha - zijn deel heeft gehad van incompetente / gewetenloze / ongemotiveerde dealers en servicemedewerkers. Maar - voor iemand wiens Yamaha niet werkte, maar de Tohatsu die ze op de volgende boot zetten wel, stinkt je bericht naar vooroordelen.

De laatste boot die ik had, werd aangedreven door een Honda-buitenboordmotor en ik bracht hem naar een Honda-garantiedealer toen ik een groot probleem had toen de installatie gloednieuw was. De Honda-dealer hield de boot meer dan vijf maanden en - ondanks mijn herhaalde bewijzen dat hij 180 graden verkeerd zat - gaf de OEM-propeller de schuld van mijn problemen. Uiteindelijk bracht ik hem naar een andere dealer (die een veel langere rit was) en liet het probleem oplossen. Ik heb Honda nooit de schuld gegeven. Het probleem was een incompetente technicus; hij had geen garantietechnicus mogen zijn, maar Honda Marine wist niet dat de man incompetent was totdat ik het hen vertelde; hij werkte voor een van hun dealers en werd blijkbaar door die dealer gecontroleerd. Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met die Honda-buitenboordmotor. Maar ik zal nooit iemand vertellen dat Honda-buitenboordmotoren rommel zijn, alleen maar omdat ik een slechte ervaring heb gehad met een van hun technici.

Onlangs heb ik gevist met een vriend die ook gids is, en de Yamaha F70 op zijn HPXT strandde ons. Maar zoek zoveel als je wilt; noch hij noch ik hebben hier, of elders, gepost dat Yamaha-buitenboordmotoren onbetrouwbaar zijn. En er zijn hier mensen op dit forum die kunnen bevestigen dat dat niet de eerste keer was dat ik door een Yamaha F70 gestrand ben. Ik ben op een of ander moment door vrijwel elk buitenboordmotormerk onder de zon in de steek gelaten. Het enige buitenboordmotormerk dat ik zal vervloeken, zijn de oude (die al een miljard jaar niet meer gemaakt worden) Chrysler-buitenboordmotoren.

#25 · (Edited)
Nou, dat had het moeten isoleren tussen de powerhead en de brandstofslangverbinding. Niet veel meer over daarna. Een gemeenschappelijke module die vonk/brandstof, sensoren en de weinige opties die er nog zijn in de brandstoftoevoer regelt. Klinkt alsof die man veel van je tijd en het geld van Tohatsu heeft verspild. Was waarschijnlijk iets dat in een paar dagen en een paar honderd dollar aan onderdelen voor Tohatsu had moeten worden gerepareerd. Ik geef de technicus meer de schuld dan Tohatsu. Ze hebben zelfs de hele powerhead vervangen op basis van zijn verkeerde diagnose voor jou. Dat is gemakkelijk meer dan $ 2000 aan onderdelen plus de arbeid die ze hebben betaald om hem het niet te laten repareren. Jullie waren allebei slachtoffer van deze sukkel, naar mijn mening. Ze probeerden het goed te maken. Maar konden alleen uitgaan van wat hij hen vertelde.

#27 ·
Welnu, dat had het moeten isoleren tussen de motor en de brandstofslangverbinding. Niet veel meer over na dat. Een gemeenschappelijke module die vonk/brandstof, sensoren en de weinige opties die er nog zijn in de brandstoftoevoer regelt. Klinkt alsof die man veel van uw tijd en het geld van Tohatsu heeft verspild. Was waarschijnlijk iets dat in een paar dagen en een paar honderd dollar aan onderdelen voor Tohatsu had moeten worden gerepareerd.
Precies. En daarom zei ik dat het uiteindelijk terugvalt op Tohatsu. Wanneer ze mensen aanmelden om erkende dealers te zijn, hebben ze de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat die dealer voldoende is opgeleid, zodat ze Tohatsu-klanten snel en efficiënt van dienst kunnen zijn. Wanneer ik naar de Tohatsu-website ga en op zoek ga naar dealers in de buurt, zijn sommige van hen gestopt met hun bedrijf of verkopen ze geen Tohatsu's meer. Dat is een andere fout van Tohatsu om hun website niet up-to-date te houden, zodat klanten de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben. Geloof me, ik weet een beetje over het opzetten van dealernetwerken.

Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.