SaltGuy, we hebben allemaal je klacht gelezen over de Tohatsu van je zoon en de redding van je zoon door de welwillende genade van de goden bij Yamaha Marine. Weet gewoon dat elk merk buitenboordmotor vergelijkbare verhalen heeft. Successen en mislukkingen. Ik ben zelf door klantenservicemedewerkers van meer dan één groot merk miskend en afgewezen toen ik probeerde problemen op te lossen met de onverklaarbare storingen van hun producten. Het probleem wordt over het algemeen - zoals het geval lijkt te zijn met het voorbeeld dat u aanhaalde - veroorzaakt door een incompetente of zelfgenoegzame lokale servicemedewerker. Ik betwijfel of iemand hier het iets kan schelen of je een hekel hebt aan Tohatsu en van Yamaha houdt. Of andersom. MAAR - iemand die twijfelt over welk merk buitenboordmotor hij moet kopen, zou je bericht kunnen lezen en je kortzichtigheid zijn beslissing kunnen laten beïnvloeden. Je bericht lijkt erop te wijzen dat het probleem dat je zoon had, niet met Tohatsu te maken had, maar met zijn Tohatsu-servicemedewerker / -dealer. En als je het onderwerp wilt onderzoeken, zul je merken dat elk merk buitenboordmotor - inclusief Yamaha - zijn deel heeft gehad van incompetente / gewetenloze / ongemotiveerde dealers en servicemedewerkers. Maar - voor iemand wiens Yamaha niet werkte, maar de Tohatsu die ze op de volgende boot zetten wel, stinkt je bericht naar vooroordelen.
De laatste boot die ik had, werd aangedreven door een Honda-buitenboordmotor en ik bracht hem naar een Honda-garantiedealer toen ik een groot probleem had toen de installatie gloednieuw was. De Honda-dealer hield de boot meer dan vijf maanden en - ondanks mijn herhaalde bewijzen dat hij 180 graden verkeerd zat - gaf de OEM-propeller de schuld van mijn problemen. Uiteindelijk bracht ik hem naar een andere dealer (die een veel langere rit was) en liet het probleem oplossen. Ik heb Honda nooit de schuld gegeven. Het probleem was een incompetente technicus; hij had geen garantietechnicus mogen zijn, maar Honda Marine wist niet dat de man incompetent was totdat ik het hen vertelde; hij werkte voor een van hun dealers en werd blijkbaar door die dealer gecontroleerd. Ik heb een zeer slechte ervaring gehad met die Honda-buitenboordmotor. Maar ik zal nooit iemand vertellen dat Honda-buitenboordmotoren rommel zijn, alleen maar omdat ik een slechte ervaring heb gehad met een van hun technici.
Onlangs heb ik gevist met een vriend die ook gids is, en de Yamaha F70 op zijn HPXT strandde ons. Maar zoek zoveel als je wilt; noch hij noch ik hebben hier, of elders, gepost dat Yamaha-buitenboordmotoren onbetrouwbaar zijn. En er zijn hier mensen op dit forum die kunnen bevestigen dat dat niet de eerste keer was dat ik door een Yamaha F70 gestrand ben. Ik ben op een of ander moment door vrijwel elk buitenboordmotormerk onder de zon in de steek gelaten. Het enige buitenboordmotormerk dat ik zal vervloeken, zijn de oude (die al een miljard jaar niet meer gemaakt worden) Chrysler-buitenboordmotoren.