Dedicated To The Smallest Of Skiffs banner

Costa Del Mar hulp

1 reading
2.8K views 36 replies 21 participants last post by  Gator22  
#1 ·
Goedemorgen Microskiff,

Ik heb een beetje hulp nodig van de Microskiff-gemeenschap. Ik heb contact opgenomen met Costa over het repareren of vervangen van mijn Black Fin model zonnebril. Het rubber op het linkeroorstuk is eraf gevallen. Ze maken het montuur niet meer of hebben geen onderdelen en hun enige aanbod is 50% korting op mijn volgende aankoop. Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad met jullie monturen en hebben jullie geprobeerd het rubber terug te lijmen? Welke lijm hebben jullie gebruikt? Mijn bril ziet er gloednieuw uit en is mijn favoriet om mee te vissen. Ik haat het om hem in een la of in de prullenbak te gooien. Bedankt voor uw hulp! Mac

#2 ·
Ik heb er drie paar van en Luxottica heeft me slechts drie 50% kortingsacties gegeven in plaats van ze te vervangen zoals ze vroeger deden. Ik heb verschillende secondelijmen geprobeerd en geen enkele heeft het rubber permanent vastgelijmd, dus ik denk dat ze allemaal in de prullenbak gaan. Ik draag Smiths en heb voorlopig nog één paar Blackfins over.

#4 ·
Ik had hetzelfde probleem met Costa met betrekking tot een specifiek montuur en lenskleur. De rubberen inzet bleef loskomen. Hier is de e-mail die ik hen stuurde.

Heren,
Bedankt voor uw genereuze aanbod om mijn defecte zonnebril te vervangen door een montuur dat ik niet kan gebruiken en lenzen die ik niet wil. Ik heb die bril speciaal besteld voor het type montuur en Sunrise-lenzen voor omstandigheden met weinig licht. Ik ben er zeker van dat u het belang van de juiste lenskleur begrijpt, aangezien u in die branche actief bent en een grote verscheidenheid aan lenzen produceert.
Daarom heb ik besloten de bril te houden die voor mij werkt, in plaats van uw genereuze aanbod te accepteren. Als de rubberen inzet opnieuw loskomt, zal ik deze repareren met zilverkleurige ducttape, waarvan ik hoop dat het de aandacht trekt en me de kans geeft om mijn Costa-garantie-ervaring met vele anderen te delen.
Ik wil me verontschuldigen voor de snarky toon van mijn bericht, maar aangezien ik het gevoel heb dat u mijn intelligentie en ethiek hebt beledigd, heb ik geen spijt.

#7 ·
Good Morning Microskiff,

Ik heb een beetje hulp nodig van de Microskiff-gemeenschap. Ik heb contact opgenomen met Costa over het repareren of vervangen van mijn Black Fin model zonnebril. Het rubber op het linkeroorstuk is eraf gevallen. Ze maken het montuur niet meer of hebben geen onderdelen en hun enige aanbod is 50% korting op mijn volgende aankoop. Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad met jullie monturen en hebben jullie geprobeerd het rubber terug te lijmen? Welke lijm hebben jullie gebruikt? Mijn bril ziet er gloednieuw uit en is mijn favoriet om mee te vissen. Ik haat het om hem in een la of in de prullenbak te gooien. Bedankt voor uw hulp! Mac

View attachment 290298
Die foto ziet eruit als een apothekersbalie, ik zit er nu achter en wou dat ik aan het vissen was haha

Ga naar je dichtstbijzijnde Ace hardware en haal een tube epoxy. Het duurt even om het te laten uitharden, maar secondelijm lijkt niet waterbestendig te zijn. Ik heb uiteindelijk gewoon het rubber van mijn costas gehaald, hetzelfde probleem maar een ander model

Good Morning Microskiff,

View attachment 290298

#10 ·
Ik zou aanraden om hete lijm te proberen. Maak het gebied eerst goed schoon met alcohol.
Als dat niet werkt, probeer dan 5200.

Ik blijf costas gebruiken omdat ze glazen lenzen maken.
Merk ook op dat West Marine tegen het einde van het jaar meestal een uitverkoop geeft op costas tussen de 80 en 100 dollar. Dat is wanneer ik mijn dagelijkse costas koop, ze hebben plastic lenzen en ik vernietig ze meestal tegen het einde van het jaar en pak een nieuw paar.

Ik heb er in het verleden een bericht over geplaatst, maar het zou nuttig moeten zijn voor iedereen nu we het erover hebben. Als je Google gebruikt en de zonnebril die je wilt, intypt, zeg dan "Costa Jose pro". Op de bovenste balk van de advertentie verschijnt een bedrijf genaamd ez contacts. Als je deze methode gebruikt, worden ze meestal vermeld met een korting van 40 of 50%. Ik heb net Jose pros gekocht voor $188.

#16 · (Edited)
Vind een gebruikt paar op eBay dat nog steeds de armen in goede staat heeft. Je kunt ze misschien redden, of misschien een nieuw paar vinden met een flinke korting. Ik heb dit vaak gedaan voor een aantal Costas die niet meer worden gemaakt.

Maar Costa heeft historisch gezien problemen met hun monturen, met name het loslaten van het rubber. Smith daarentegen heeft problemen met het loslaten van de lenzen. Kies je gif.

Probeer Bajio - ik heb ze nog niet geprobeerd, maar mensen zijn er dol op en ik hoor dat hun service uitstekend is.

#21 ·
Ik heb verschillende Blackfinns gehad, en dit gebeurt ze uiteindelijk allemaal. Persoonlijk heb ik gewoon het rubberen deel eraf getrokken en ze blijven dragen. Het neusstuk is het ergste. Maar uiteindelijk (ik heb RX-lenzen) degradeert de gepolariseerde/spiegelende coating en kun je niet meer door de "mist" heen kijken. Helaas is Costa een paar jaar geleden van laboratorium veranderd, kan mijn script niet meer maken - ben nog steeds op zoek naar iemand die lenzen maakt met de technische viskenmerken die ik nodig heb (Sunrise/zilveren spiegel gepolariseerd, Amber Rose/groene spiegel gepolariseerd) die geen $1K kosten. Net besteld, we zullen zien.

#23 ·
Ik heb verschillende Blackfinns gehad, en dit gebeurt uiteindelijk met ze allemaal. Persoonlijk heb ik gewoon het rubberen deel eraf getrokken en ze blijven dragen. Het neusstuk is het ergste. Maar uiteindelijk (ik heb RX-lenzen) degradeert de gepolariseerde/spiegelcoating en kun je niet meer door de "mist" heen kijken. Helaas is Costa een paar jaar geleden van laboratorium veranderd, kan mijn voorschrift niet meer maken - ben nog steeds op zoek naar iemand die lenzen maakt met de technische viskenmerken die ik nodig heb (Sunrise/zilveren spiegel gepolariseerd, Amber Rose/groene spiegel gepolariseerd) die geen $1K kosten. Heb er net een paar besteld, we zullen zien.
Wat heb je net besteld? Ik sta op het punt om morgen nieuwe RX's te bestellen. Denk aan Smith-monturen, maar met tegenzin met de eigen lenzen van mijn oogartsen, aangezien Smith mijn voorschrift niet kan verwerken. Mijn huidige Costas doen precies wat je beschreef, maar ik heb ze vier jaar lang elke dag gedragen.

#26 ·
Ik heb er door de jaren heen veel gehad en ze zorgden voor hun klanten, nu niet meer zo. Ik gaf ze 2 jaar geleden een laatste kans met een paar Brines met glazen lenzen, omdat ik glas VEEL meer waardeer. Mijn zwager stelde ze me voor toen ik net een oude paar aan het weggooien was die al de bovenstaande problemen had. Ik kan zeggen dat ze al 2 jaar rotsvast zijn en het glas is geweldig. Ik heb er in het verleden veel oude gerepareerd, de sleutel was het gebruik van gedenatureerde alcohol en het super schoon krijgen van het rubber. Een beetje epoxy voor plastic werkte het beste.

#27 ·
Ik liep gisteren de winkel van mijn opticien uit nadat ik de knoop had doorgehakt voor een Maui Jims. Had ik nooit verwacht, maar mijn opticien hamerde erop dat ze verreweg het beste bedrijf zijn op het gebied van kwaliteitsmaterialen en klantenondersteuning. Met de brillenglazen was het $774, afgeprijsd naar $619, wat dezelfde prijs is als Costas. Ze zullen over twee werkdagen klaar zijn, in tegenstelling tot de huidige wachttijd van 4+ weken voor Costas. We zullen zien hoe goed ze werken voor het spotten van vissen.

#28 ·
Ik liep gisteren de winkel van mijn opticien uit nadat ik de trekker had overgehaald voor een paar Maui Jims. Had ik nooit verwacht, maar mijn opticien was er stellig van overtuigd dat ze verreweg het beste bedrijf zijn op het gebied van kwaliteitsmaterialen en klantenservice. Met de brillenglazen was het $774, afgeprijsd naar $619 uit de deur, wat dezelfde prijs is als Costas. Ze zullen over twee werkdagen klaar zijn, vergeleken met de huidige wachttijd van 4+ weken voor Costas. We zullen zien hoe goed ze werken voor het spotten van vissen.
Je zult ze leuk vinden. Ik moest een paar jaar geleden een bril laten voorschrijven en ik ben er erg blij mee.

#29 ·
Ik kan me niet herinneren of het Costa of Maui was waarvoor ik recepten had, maar zelfs met glas had ik het gevoel dat ze niet zo goed waren als hun niet-voorgeschreven brillen. Voor zover ik begreep, was het een derde partij die lenzen maakte en in de monturen plaatste. Ik weet niet zeker of dat vandaag de dag nog steeds zo is, maar hopelijk krijg je de multi-coatings die beide merken een goede keuze maken om te vissen.

#30 ·
Goedemorgen Microskiff,

Ik heb een beetje hulp nodig van de Microskiff-community. Ik heb contact opgenomen met Costa over het repareren of vervangen van mijn Black Fin-zonnebril. Het rubber aan de linkeroorhaak is eraf gevallen. Ze maken het montuur niet meer of hebben geen onderdelen en hun enige aanbod is 50% korting op mijn volgende aankoop. Heeft iemand van jullie een vergelijkbaar probleem gehad met jullie monturen en hebben jullie geprobeerd het rubber terug te lijmen? Welke lijm hebben jullie gebruikt? Mijn bril ziet er gloednieuw uit en is mijn favoriet om mee te vissen. Ik wil ze niet in een la of in de prullenbak gooien. Bedankt voor uw hulp! Mac

View attachment 290298
Ik zou zeggen dat deze Costa zonnebrillen helaas de hele tijd dit probleem hebben. Mijn man heeft zijn tweede paar en houdt er ook van, maar heeft de oortips drie keer moeten vervangen. Bij het eerste paar stopten ze met het maken van de vervangende onderdelen en hij had ze twee keer vervangen. Hoewel zijn bril nog steeds in onvolmaakte staat was, moest hij een nieuw paar kopen en heeft hij nu hetzelfde probleem. Hij heeft geprobeerd ze vast te lijmen en ze blijven niet goed zitten. Ik zei hem dat hij een ander merk moet nemen, want mijn Maui Jim zonnebril gaat al eeuwig mee.

#31 ·
Ik heb hetzelfde onderdeel vaker op mijn blackfins vastgelijmd dan ik kan tellen. Als ik dit paar eindelijk in de prullenbak gooi, stap ik over op bajio. Costa is niet meer het bedrijf dat het vroeger was. De pro-serie van de blackfins is mooi, ik heb een paar gouden spiegels. Maar persoonlijk vind ik $300+ voor een zonnebril gewoonweg belachelijk.

#34 ·
Goedemorgen Microskiff,

Ik heb een beetje hulp nodig van de Microskiff-gemeenschap. Ik heb contact opgenomen met Costa over het repareren of vervangen van mijn Black Fin-zonnebril. Het rubber op het linkeroorstuk is eraf gevallen. Ze maken het montuur niet meer of hebben geen onderdelen en hun enige aanbod is 50% korting op mijn volgende aankoop. Heeft iemand van jullie een soortgelijk probleem gehad met jullie monturen en hebben jullie geprobeerd het rubber terug te lijmen? Welke lijm hebben jullie gebruikt? Mijn bril ziet er gloednieuw uit en is mijn favoriet om mee te vissen. Ik wil hem niet in een la of in de prullenbak gooien. Bedankt voor uw hulp! Mac

View attachment 290298
Ik heb zowel Zap a Gap medium als originele Gorilla Glue met succes gebruikt

#36 ·
Helaas is het loslaten van de rubberen onderdelen een probleem dat bij alle merken voorkomt en waar je echt niets aan kunt doen. De olie die door de huid, zweet, zout, etc. wordt afgescheiden, breekt uiteindelijk de lijm af. Ik weet niet zeker wat de beste lijm zou kunnen zijn om te proberen, maar grondig reinigen met alcohol en dan misschien een beetje 5200 gebruiken, zou de beste optie kunnen zijn.

Ik heb geen problemen gehad met de garantieafdeling van Costa, maar ik heb gehoord dat het niet meer is wat het was. Het is ook frustrerend dat ze het Zane-montuur niet meer maken, dat beter bij mijn grote hoofd paste dan al hun andere monturen.

Het probleem is dat hun lenzen nog steeds veel beter zijn dan die van alle anderen. Smith-lenzen delamineren. Ik heb een paar Bajio die ik cadeau heb gekregen en die ik tegenwoordig dagelijks draag en ze zijn prima en lichtgewicht, maar de optische kwaliteit is ver beneden mijn Costas.

Kortom, al deze zonnebrillenmerken hebben problemen en de goedkope zijn van nog slechtere kwaliteit, dus je moet je gif kiezen.