Ik heb net een Mitzi 17t gekocht en heb wat schaduw nodig als ik rondrij, niet om te vissen. Ik denk aan een Bimini-top. Plaats wat je hebt, alsjeblieft.
Nou, dat zou stevig zijn.............. Ik had geen idee!The one I have is rated to 65 mph supposedly. I will say I’ve had it up when I’ve been running 30mph and had no issues as long as it is tilted forward. Can’t remember the brand right now, but it has a screw lock system in the base designed to expand in the rod holder, and reinforced “arms” to prevent wind issues.
Twijfel of de bimini je bedekt terwijl je in het water bentDat geldt alleen voor vistrips. Hoe zit het met familie-uitstapjes naar zandbanken, speervissen of snorkelen/sint-jakobsschelpen/kreeftenvissen? Het is bijna onmogelijk om dat zo te verbergen als je in en uit het water springt.
Dit zijn zulke mooie boten. Ik heb ze bekeken voordat ik mijn skeeter kocht. Was gewoon te veel geld voor mij. Maar een zeer goede allround boot.Geen microskiff... meer een 21' flats boat, maar je kunt zien hoe de bimini wegvouwt
View attachment 69660
Met de Acon quick release kun je hem meenemen of thuis laten, het duurt minder dan een minuut om hem eraf te halen en op te bergen. Supermooi voor dagen waarop je gewoon met het gezin cruiset of op kreeften of speervissen gaat.Na vallen en opstaan draag ik nu overdreven veel kleding tijdens het varen om de blootstelling aan de zon te minimaliseren en ik laat mijn dochters hetzelfde dragen. Ik geef iedereen een waarschuwing voor elke reis, want schaduw is mijn voorkeur om een aantal redenen. Tijdens het vissen doet de $15 Publix-strandparasol het goed in de hengelhouders van de middenconsole (in hoogte verstelbaar om de meeste hoeken te bedekken, maar bij wind gaat hij niet omhoog) om schaduw te bieden voor de zitgedeeltes van de boot. Ik heb in het begin een goedkope terrasparasol van Wayfair geprobeerd, maar die was gewoon niet praktisch vanwege de windomstandigheden (erg zwaar en ving veel lucht). Ik gebruik de Publix-parasol dienovereenkomstig, maar het kan me niet schelen wat ermee gebeurt, want hij dient een doel en is geen risico (tenzij hij wegvliegt en iemand doorboort). Ik heb overwogen om een bimini te installeren, maar ik maak de boot na elke reis grondig schoon en vis meestal alleen (of met een vriend), dus de gedachte om een optioneel accessoire te onderhouden, is voor mij een duidelijke NoGo. Maar ik zou graag een bimini willen hebben in de warmere maanden, vooral tijdens het varen. Elke boot en elke reis is een beetje anders, maar ik hou van de ideeën hier.
Ben,
Ik denk dat je het schoonmaken van een bimini te veel weegt. Mijn boot wordt grondig gewassen elke keer dat ik hem gebruik, maar ik zet de bimini er nooit voor op. Hij heeft een hoes voor het canvasgedeelte die eromheen ritst terwijl hij opgeborgen is, dus hij wordt afgespoten en het blootliggende aluminium frame wordt gewassen met zeepwater, maar niet onder het canvas. Na 4 jaar ziet de bimini er nog steeds bijna als nieuw uit. Ik denk dat ik elke keer 15-20 seconden besteed aan het wassen van de bimini.
Ik zal dit verder moeten onderzoeken, want ik heb de schaduwbescherming zeker nodig om een aantal redenen. Mijn grootste zorg is onderhoud, interferentie met het luik en de mogelijkheid om met mijn Fred Flintstone 14's over de gangboorden te lopen. De goedkope paraplu werkt wel, maar varend met een bimini zou echt fijn zijn. Functioneel en praktisch wint het in mijn ogen altijd van visueel...Met de Acon quick release kun je hem meenemen of thuis laten, het duurt minder dan een minuut om hem eraf te halen en op te bergen. Supermooi voor dagen waarop je gewoon met het gezin gaat cruisen of op kreeften of speervissen gaat.
Ga je ze bovenop de verschansing of aan de binnenkant monteren? Ik heb een 1720 AC en heb een bimini nodig voor mijn kleindochter en heb naar de Accon flush mounts gekeken.Verkopen ze deze als individuen o
r in een verpakking van 2.