Met veel dank aan deze site in het bijzonder. Ik heb de afgelopen twee jaar enorm veel tijd besteed aan het proberen te begrijpen wat me zou helpen succesvoller te zijn als Tarpon Guide. Ik ben niet verlegen om met mijn BT Mosquito te varen. En ik heb er behoorlijk hard mee gevist van de Keys tot de Laguna Madre, met heel wat stops daartussen. Ik ben dol op mijn Mosquito, en ze gaat voorlopig nergens heen. Maar ik hou ook van trektarpons en de Mosquito is niet de meest klantvriendelijke skiff als je in de golven aan de Golfzijde zit.
Wetende dat ik op de een of andere manier mijn vrouw ervan heb overtuigd om de Mosquito te mogen houden (ik weet niet waarom ze me de meeste dagen nog verdraagt. Maar ik neem het graag aan!) en een meer toegewijde tarponboot toe te voegen - begon ik mijn zoektocht. Meer breedte was een must, maar ik wilde niet zoveel breedte dat de boot moeilijk te polen was. Ik ben er trots op dat ik de afgelopen 3 seizoenen Tarpon heb begeleid zonder een elektromotor. Ik zal er uiteindelijk een toevoegen aan de lucht voor wat nachtelijk plezier en voor kleine aanpassingen aan plekken, het achtervolgen van gehaakte vissen, enz. Maar ik weiger een knoppendrukker op het strand te zijn. Ik wil de boot polen om te vissen of op de haak zitten. Het is voor mij niet onderhandelbaar. Ik wilde ook meer deadrise en meer snelheid. Ik heb boten van andere fabrikanten geprijsd, de gebruikte markt afgespeurd, andere gidsen langs de kust geboekt en zoveel mogelijk gelezen over welke factoren een goede tarponboot maken. Ik was en ben erg onder de indruk van de klantenservice die Harry en Ann bij Beavertail bieden. Tussen dat en mijn onderzoek besloot ik een BT Air te bouwen met Harry en Ann. Het paste bij mijn budget, behoeften met prestaties, en ik was me bewust van de kwaliteit van de pasvorm en afwerking die ik zou krijgen.
De BT Air met een Suzuki 90 haalt een topsnelheid van 48 mph, heeft 14 graden deadrise en een breedte van 77 inch, een tank van 38 gallon. De rest van de specificaties kun je vinden op hun website. Ik heb hem persoonlijk tot 45 gehad met wat gas en trim erin. Ik heb niet veel met boten met grote deadrise gevaren en ben zeker nog aan het leren hoe ik ermee moet varen. Maar de rit is merkbaar beter dan de Mosquito in groot water. Het voelt als een veel grotere boot op de grote motor, maar niet per se op de duwstok. Ik denk dat de smalle breedte van de Mosquito het eigenlijk moeilijker maakt om goed te varen in ruwer water aan de strandzijde. Ik heb er op dag 2 op redfish mee gevist en ik heb hem op ongeveer 10" water aan de grond gezet met een andere visser en 20 gallon brandstof. Vergelijk dat met een betonnen 8" in de Mosquito met een volle tank benzine. De Air gaat het zeker niet redden in de krappe mangrovekreken en rotsen waar ik aan de natuurkust vis, of een vlakte in Texas bevaren. Gelukkig hoef ik dat niet te doen.
Ik heb bijna 20 uur op de motor en een handvol trips in 2 weken. We hebben een goede tarponboot aan de zijkant gezet op de tweede charter en ik ben meer dan tevreden met de prestaties van de boot voor het meest beoogde gebruik - het targeten van grote Tarpon.
Als je geïnteresseerd bent of in de buurt bent, zal ik de boot laten zien in Tarpon Lodge in Bokeelia op 8 juni van 9.00 tot 12.00 uur. Geniet van een paar foto's en ik zie jullie daar!
Wetende dat ik op de een of andere manier mijn vrouw ervan heb overtuigd om de Mosquito te mogen houden (ik weet niet waarom ze me de meeste dagen nog verdraagt. Maar ik neem het graag aan!) en een meer toegewijde tarponboot toe te voegen - begon ik mijn zoektocht. Meer breedte was een must, maar ik wilde niet zoveel breedte dat de boot moeilijk te polen was. Ik ben er trots op dat ik de afgelopen 3 seizoenen Tarpon heb begeleid zonder een elektromotor. Ik zal er uiteindelijk een toevoegen aan de lucht voor wat nachtelijk plezier en voor kleine aanpassingen aan plekken, het achtervolgen van gehaakte vissen, enz. Maar ik weiger een knoppendrukker op het strand te zijn. Ik wil de boot polen om te vissen of op de haak zitten. Het is voor mij niet onderhandelbaar. Ik wilde ook meer deadrise en meer snelheid. Ik heb boten van andere fabrikanten geprijsd, de gebruikte markt afgespeurd, andere gidsen langs de kust geboekt en zoveel mogelijk gelezen over welke factoren een goede tarponboot maken. Ik was en ben erg onder de indruk van de klantenservice die Harry en Ann bij Beavertail bieden. Tussen dat en mijn onderzoek besloot ik een BT Air te bouwen met Harry en Ann. Het paste bij mijn budget, behoeften met prestaties, en ik was me bewust van de kwaliteit van de pasvorm en afwerking die ik zou krijgen.
De BT Air met een Suzuki 90 haalt een topsnelheid van 48 mph, heeft 14 graden deadrise en een breedte van 77 inch, een tank van 38 gallon. De rest van de specificaties kun je vinden op hun website. Ik heb hem persoonlijk tot 45 gehad met wat gas en trim erin. Ik heb niet veel met boten met grote deadrise gevaren en ben zeker nog aan het leren hoe ik ermee moet varen. Maar de rit is merkbaar beter dan de Mosquito in groot water. Het voelt als een veel grotere boot op de grote motor, maar niet per se op de duwstok. Ik denk dat de smalle breedte van de Mosquito het eigenlijk moeilijker maakt om goed te varen in ruwer water aan de strandzijde. Ik heb er op dag 2 op redfish mee gevist en ik heb hem op ongeveer 10" water aan de grond gezet met een andere visser en 20 gallon brandstof. Vergelijk dat met een betonnen 8" in de Mosquito met een volle tank benzine. De Air gaat het zeker niet redden in de krappe mangrovekreken en rotsen waar ik aan de natuurkust vis, of een vlakte in Texas bevaren. Gelukkig hoef ik dat niet te doen.
Ik heb bijna 20 uur op de motor en een handvol trips in 2 weken. We hebben een goede tarponboot aan de zijkant gezet op de tweede charter en ik ben meer dan tevreden met de prestaties van de boot voor het meest beoogde gebruik - het targeten van grote Tarpon.
Als je geïnteresseerd bent of in de buurt bent, zal ik de boot laten zien in Tarpon Lodge in Bokeelia op 8 juni van 9.00 tot 12.00 uur. Geniet van een paar foto's en ik zie jullie daar!