Dedicated To The Smallest Of Skiffs banner

Tarpon Boat - Beavertail Air

3.3K views 26 replies 18 participants last post by  Nibonthefly  
#1 ·
Met veel dank aan deze site in het bijzonder. Ik heb de afgelopen twee jaar enorm veel tijd besteed aan het proberen te begrijpen wat me zou helpen succesvoller te zijn als Tarpon Guide. Ik ben niet verlegen om met mijn BT Mosquito te varen. En ik heb er behoorlijk hard mee gevist van de Keys tot de Laguna Madre, met heel wat stops daartussen. Ik ben dol op mijn Mosquito, en ze gaat voorlopig nergens heen. Maar ik hou ook van trektarpons en de Mosquito is niet de meest klantvriendelijke skiff als je in de golven aan de Golfzijde zit.

Wetende dat ik op de een of andere manier mijn vrouw ervan heb overtuigd om de Mosquito te mogen houden (ik weet niet waarom ze me de meeste dagen nog verdraagt. Maar ik neem het graag aan!) en een meer toegewijde tarponboot toe te voegen - begon ik mijn zoektocht. Meer breedte was een must, maar ik wilde niet zoveel breedte dat de boot moeilijk te polen was. Ik ben er trots op dat ik de afgelopen 3 seizoenen Tarpon heb begeleid zonder een elektromotor. Ik zal er uiteindelijk een toevoegen aan de lucht voor wat nachtelijk plezier en voor kleine aanpassingen aan plekken, het achtervolgen van gehaakte vissen, enz. Maar ik weiger een knoppendrukker op het strand te zijn. Ik wil de boot polen om te vissen of op de haak zitten. Het is voor mij niet onderhandelbaar. Ik wilde ook meer deadrise en meer snelheid. Ik heb boten van andere fabrikanten geprijsd, de gebruikte markt afgespeurd, andere gidsen langs de kust geboekt en zoveel mogelijk gelezen over welke factoren een goede tarponboot maken. Ik was en ben erg onder de indruk van de klantenservice die Harry en Ann bij Beavertail bieden. Tussen dat en mijn onderzoek besloot ik een BT Air te bouwen met Harry en Ann. Het paste bij mijn budget, behoeften met prestaties, en ik was me bewust van de kwaliteit van de pasvorm en afwerking die ik zou krijgen.

De BT Air met een Suzuki 90 haalt een topsnelheid van 48 mph, heeft 14 graden deadrise en een breedte van 77 inch, een tank van 38 gallon. De rest van de specificaties kun je vinden op hun website. Ik heb hem persoonlijk tot 45 gehad met wat gas en trim erin. Ik heb niet veel met boten met grote deadrise gevaren en ben zeker nog aan het leren hoe ik ermee moet varen. Maar de rit is merkbaar beter dan de Mosquito in groot water. Het voelt als een veel grotere boot op de grote motor, maar niet per se op de duwstok. Ik denk dat de smalle breedte van de Mosquito het eigenlijk moeilijker maakt om goed te varen in ruwer water aan de strandzijde. Ik heb er op dag 2 op redfish mee gevist en ik heb hem op ongeveer 10" water aan de grond gezet met een andere visser en 20 gallon brandstof. Vergelijk dat met een betonnen 8" in de Mosquito met een volle tank benzine. De Air gaat het zeker niet redden in de krappe mangrovekreken en rotsen waar ik aan de natuurkust vis, of een vlakte in Texas bevaren. Gelukkig hoef ik dat niet te doen.

Ik heb bijna 20 uur op de motor en een handvol trips in 2 weken. We hebben een goede tarponboot aan de zijkant gezet op de tweede charter en ik ben meer dan tevreden met de prestaties van de boot voor het meest beoogde gebruik - het targeten van grote Tarpon.

Als je geïnteresseerd bent of in de buurt bent, zal ik de boot laten zien in Tarpon Lodge in Bokeelia op 8 juni van 9.00 tot 12.00 uur. Geniet van een paar foto's en ik zie jullie daar!

#3 ·
Mooie opstelling! Schoon! Dat is de perfecte tarponmachine daar! Gefeliciteerd!

Als Harry nu de oude tankdop zou plaatsen, zou het perfect zijn, die nieuwe dop was voor mij geen optie, je kunt allerlei dingen onder die nieuwe dop verstrikt raken. De oude dop was bijna vlak en glad, en je moest een klein deurtje indrukken om hem te openen, hij bleef volledig vlak. Harry vond een originele en zette die op de mijne. Kleine details, maar het is een fantastische boot, en het terugplaatsen van die vlakke dop zou het in mijn ogen waard zijn…

#4 ·
Prachtige opstelling! Schoon! Dat is de perfecte tarponmachine daar! Gefeliciteerd!

Als Harry nu de oude tankdop zou plaatsen, zou het perfect zijn, die nieuwe dop was voor mij een no-go, je kunt allerlei dingen onder die nieuwe dop verstrikt raken. De oude dop was bijna vlak en glad, en je moest een klein deurtje indrukken om hem te openen, hij bleef volledig vlak. Harry vond een originele en zette die op de mijne. Kleine details, maar het is een fantastische boot, en die vlakke dop terugplaatsen zou het in mijn ogen waard zijn….
Ik heb daar ook met Harry over gesproken. Hij leek het nieuwe ontwerp erg goed te vinden om te voorkomen dat de drukontlasting aan de zijkant van de boot zou zitten. Ik heb ook gevraagd of hij het als een traditionele peilstok zou installeren, zoals HB en Chittum doen. De brandstofmeter op mijn mosquito heeft het al lange tijd niet betrouwbaar gedaan. Ik ken de boot goed, dus het stoort me niet. Maar de meter is een verspilling van ruimte.

Ik begreep zijn redenatie en ben het ermee eens. Het dek is zo groot op deze boot dat ik er helemaal geen problemen mee heb gehad. De brandstoftank zit ook in het midden van de Air. Dus de peilstok-mod zou lastig zijn geweest, denk ik. Ik kan me absoluut voorstellen hoe het een probleem zou kunnen zijn op de mosquito. Ik ben eigenlijk van plan om de mosquito deze zomer naar binnen te brengen voor een schotjes tank op basis van je build. Ik kijk erg uit naar die upgrade.

#5 ·
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en de eerlijke recensie.

Ik mis mijn op maat gemaakte Bayshore flats voor het vissen op strandtarpon echt en wou dat ik hem nog had. Maar net als jij ben ik dol op mijn Mosquito. Hij voldoet aan al mijn andere behoeften en brengt me op een paar ondiepe plekken en achter een paar backwater tarpons.

#7 ·
Ja, die nieuwe ontluchtingsdoppen zijn het ergst - lelijk en lijnvangers. Ze moeten voldoen aan de EPA-specificaties bij aflevering. Maar niemand controleert wat er na aflevering gebeurt.😉

Ik zag dat iemand een plastic ring had gemaakt om de opening op te vullen. Het werkte geweldig om het vastlopen van de lijn te verhelpen. Maar helaas was het nog steeds lelijk als de zonde.

@Brandon Alexander in welk gebied vis/gids je normaal?

Die boot is precies ontworpen voor wat je nodig had. Als ik me goed herinner, was Will Benson betrokken bij het ontwerpen ervan. En hij wilde de perfecte tarponskiff voor groot water in de Keys bouwen.
Ik vaar overal van de Gandy Bridge in Tampa Bay ten noorden van Chazz. Ik ben aan het tarponvissen op de gebruikelijke Tampa Bay-verdachten plus een paar ongewone, als ik ze tegenkom.

Ik bied momenteel geen gidsdiensten aan voor de homosassa/chazz tarpon. Ik wou dat ik meer wist dan alleen geluk hebben en ze soms tegenkomen, maar dat weet ik momenteel niet lol.

#8 ·
Ik denk dat mijn maat je laatst bij een helling heeft gezien. Ik was te laat om naar binnen te gaan en hij zei dat hij een echt mooie blauwe beverstaart zag dumpen en op basis van een paar van die foto's vissen we in dezelfde gebieden! Ik heb goed naar dat model gekeken, maar kon er geen goede gebruikte vinden tijdens mijn zoekperiode. Tot ziens daarbuiten, wees geen vreemde

#21 ·
Gaat de stap op de lucht helemaal over de bodem van de romp? Hoe functioneel is het?
De stap gaat wel helemaal over de skiff. Ik heb kort gezocht naar prestatiecijfers voor vergelijkbare skiffs, maar kon er geen vinden. De boot lijkt zelfs in wat golfslag snel te willen varen. Ik heb een vengeance met een 90 zuke gevaren en kan je zeker vertellen dat deze boot veel sneller is. Dat is echter geen appels met appels vergelijking, aangezien er veel minder deadrise en meer breedte is op de vengeance.

Als iemand een maverick 18 heeft met een 90, zou dat ongeveer de beste vergelijking zijn die ik zo kan bedenken. Yamaha en Maverick hebben geen prestatiebulletins over die opstelling die ik kan vinden.

#18 ·
Erg mooie skiff! Welkom bij de grotere deadrise club. Ja, die nieuwe tankdoppen zijn irritant en lelijk. Ik heb die van mijn EC vervangen en het is nu zoveel mooier. Vlak en schoon. Heeft u al naar de NEMA voor gasmanagement gekeken? Ik ben er dol op. Ik gebruik de peilstok als back-up en een snelle controle als de batterij leeg is, maar ik heb gemerkt dat de NEMA-gegevens uiterst nauwkeurig zijn.

#20 ·
Erg mooie skiff! Welkom bij de grotere deadrise club. Ja, die nieuwe tankdoppen zijn irritant en lelijk. Ik heb die van mijn EC vervangen en het is nu zoveel mooier. Vlak en schoon. Heb je naar de NEMA voor gasmanagement gekeken? Ik ben er dol op. Ik gebruik de peilstok als back-up en voor een snelle controle als de batterij leeg is, maar ik heb gemerkt dat de NEMA-gegevens uiterst nauwkeurig zijn.
Dat heb ik niet. Ik zal het bekijken. Ik was eigenlijk op zoek naar boot, motor, scherm, en dat is het dan op deze skiff. Wilde het zo simpel mogelijk houden met zo min mogelijk dat kapot zou kunnen gaan. Als ik het gevoel heb dat ik het nodig heb, zal ik het gaandeweg toevoegen.

Ik heb ongeveer 800 uur op de zuke 60 op mijn mosquito, en ik weet gewoon wat ik verbruik op de verschillende trips die ik maak en ik heb een goed idee van wat er nog in zit omdat ik er zo vaak mee vaar.

Ik dacht dat ik er ook met deze boot gewoon zou moeten komen.

#24 · (Edited)
Ziek, voel je het loskomen bij een bepaalde snelheid? Is het door de stap een beetje wiebeliger of minder grip? Ze zouden een luchtkussen moeten creëren, maar dit is ongeveer de enige skiff die er een lijkt te gebruiken.
Ik heb het nog niet uitgeblazen. Ik weet zeker dat ik het wel zal uitzoeken. Het gaat niet goed door de bocht als de motor in het water staat. Het wil absoluut worden gebruikt met de motor omhoog en getrimd. Ik moet eerlijk zijn, ik heb nog niet geprobeerd er iets supergeks mee te doen. Niet dat ik het ga gebruiken om haarspeldkreken te bevaren zoals ik met de mosquito doe.

Ik had een Air met de 115 pro xs. Het wordt los in de bochten en het is een ramp om te besturen. Houdt niet van lagere snelheden, dus je moet wijd open varen om het te "luchten", anders moet je tabs gebruiken om te voorkomen dat het gaat porpoisen.

Het was een geweldige boot in de chop en erg droog, het is een erg zware boot wat de rit helpt. Ik ben er uiteindelijk vanaf gekomen omdat het te zwaar was voor mijn smaak, maar iemand die niet veel gaat polen, zal het prima vinden. Ik zie het nog steeds rondvaren in de buurt van Cabbage Key, de eigenaar heeft er twee enorme schermen op geïnstalleerd.
Ik moet eerlijk zijn, ik ben het niet eens met uw beoordeling dat het zwaar is. Ik pole het aan de strandkant en heb geen klachten. Het is geen kleine boot. Maar ik kan het in wind en stroming duwen om bij de vissen te komen.

#25 ·
Om de conversatie niet te verstoren, maar mijn Evo voelt veel aan als hierboven beschreven. Misschien is het gewoon een kenmerk van de iets zwaardere boten met een hogere deadrise. Bij rechtuit varen wil hij die trim omhoog en snelheid om uit het water te komen, maar draai hem niet in die configuratie. Bij het nemen van bochten moet je naar beneden trimmen zodat hij in de bochten bijt. Ik denk niet dat het moeilijk is om te besturen als je eenmaal weet wat hij leuk vindt en hoe hij handelt. Ik hoef ook niet veel tabs te gebruiken. Alleen om eventuele hellingen te compenseren of bij het rechtuit varen in een golfslag of als het hobbelig is en ik gewoon de rit wil nivelleren. Het is zeker een hands-on ervaring, maar het is ook een performance romp. Het is zeker geen Carolina Skiff!

#26 ·
Om de conversatie niet te verstoren, maar mijn Evo voelt veel aan zoals hierboven beschreven. Misschien is het gewoon een kenmerk van de iets zwaardere boten met een hogere deadrise. Bij rechtuit varen wil hij die trim omhoog en snelheid om uit het water te komen, maar draai hem niet in die configuratie. Bij het nemen van bochten moet je naar beneden trimmen zodat hij in de bochten bijt. Ik denk niet dat het moeilijk is om te besturen als je eenmaal weet wat hij leuk vindt en hoe hij zich gedraagt. Ik hoef ook niet veel tab te gebruiken. Alleen om eventuele helling te compenseren of als je recht in een chop vaart of als het hobbelig is en ik gewoon de rit wil nivelleren. Het is zeker een hands-on ervaring, maar het is ook een performance romp. Het is zeker geen Carolina Skiff!
Ik heb veel tijd doorgebracht op beide skiffs, "bezit momenteel een evo", het zijn zeer verschillende skiffs. Ik zou de air dichter bij een flats boat plaatsen dan bij een skiff. Aanzienlijk zwaarder dan de evo en zelfs de vantage. Een solide diepgang van 11-12 inch met de 115. De air vaart net als een bass boat en is veel moeilijker te besturen dan de evo. Een van de droogste boten waar ik ooit op heb gezeten!