Cześć wszystkim,
Nowy na forum, ale od dawna obserwuję. Po przeczytaniu niezliczonych wątków i spędzeniu godzin na badaniach, staję przed trudną (choć szczęśliwą) decyzją zakupu nowego Hell's Bay Marquesa w porównaniu do Professional.
Trochę o mnie: Będę używał skifa głównie w Charlotte Harbor. Robimy tu trochę wszystkiego - od snook i redfish w zatokach po tarpon w głębokiej wodzie. Planuję również wykorzystać ten skiff do dłuższych weekendowych wycieczek (prawdopodobnie 10+ rocznie) na Keys, Everglades i Mosquito Lagoon. W pełni wykorzystam swój Simrad NSS Evo i chip FMT.
Zanim zasugerujesz inne łodzie lub inne modele, interesują mnie tylko dwie powyższe łodzie. Posiadałem Beavertail (Will & Liz są fenomenalni), rozmawiałem dogłębnie z East Cape (Kevin świetnie się z nim współpracuje. Ich projekty skifów i opcje dostosowywania są naprawdę najwyższej klasy), jeździłem i łowiłem na Mavericku znajomego (Uwielbiam wszystko w tej łodzi, z wyjątkiem braku bezpośredniego podejścia do sprzedaży konsumenckiej) i widziałem kilka Chittumów (Wierzę, że to najlepszy skiff na wodzie, ale nie chcę wspierać całego tego bicia, które robią - nawet jeśli część z tego może być zasłużona - to zupełnie inna historia między Halem Chittumem a Chrisem Petersonem). W przeciwieństwie do wielu na tym forum, wspieram wszystkich budowniczych i wierzę, że wszyscy produkują wyjątkowe produkty. Każdy z tych budowniczych buduje łodzie, które będą działać w przybliżeniu równo, plus lub minus cal, sto funtów lub 2 mph dla każdej łodzi w danej kategorii.
Wybrałem Hell's Bay z następujących powodów:
- Historia firmy
- Jakość dopasowania i wykończenia
- Wsparcie organizacji charytatywnych, takich jak BTT i CFCW
- Dobry wygląd
- Społeczność (Kapitanowie, Turnieje Właścicieli, Kręgi Wewnętrzne)
- Obsługa klienta
W każdym razie miałem okazję przetestować obie łodzie i kocham je obie tak samo. Professional jest lżejszy i łatwiejszy do polowania (odmawiam zamontowania silnika trollingowego na moim skifie) i ma zanurzenie o 4-5" mniejsze. Marquesa jest o około 15 mph szybsza, ma miejsce dla 4 osób i znacznie lepiej radzi sobie na otwartej wodzie. Wierzę, że każda łódź spełni moje potrzeby, wprowadzając tu i ówdzie kompromisy.
Którą wybrałbyś w tej sytuacji?
P.S. - Łódź zostanie dostarczona w sierpniu i z niecierpliwością czekam na udostępnienie zdjęć z procesu budowy i gotowego produktu po podjęciu decyzji o wyborze kadłuba.
Nowy na forum, ale od dawna obserwuję. Po przeczytaniu niezliczonych wątków i spędzeniu godzin na badaniach, staję przed trudną (choć szczęśliwą) decyzją zakupu nowego Hell's Bay Marquesa w porównaniu do Professional.
Trochę o mnie: Będę używał skifa głównie w Charlotte Harbor. Robimy tu trochę wszystkiego - od snook i redfish w zatokach po tarpon w głębokiej wodzie. Planuję również wykorzystać ten skiff do dłuższych weekendowych wycieczek (prawdopodobnie 10+ rocznie) na Keys, Everglades i Mosquito Lagoon. W pełni wykorzystam swój Simrad NSS Evo i chip FMT.
Zanim zasugerujesz inne łodzie lub inne modele, interesują mnie tylko dwie powyższe łodzie. Posiadałem Beavertail (Will & Liz są fenomenalni), rozmawiałem dogłębnie z East Cape (Kevin świetnie się z nim współpracuje. Ich projekty skifów i opcje dostosowywania są naprawdę najwyższej klasy), jeździłem i łowiłem na Mavericku znajomego (Uwielbiam wszystko w tej łodzi, z wyjątkiem braku bezpośredniego podejścia do sprzedaży konsumenckiej) i widziałem kilka Chittumów (Wierzę, że to najlepszy skiff na wodzie, ale nie chcę wspierać całego tego bicia, które robią - nawet jeśli część z tego może być zasłużona - to zupełnie inna historia między Halem Chittumem a Chrisem Petersonem). W przeciwieństwie do wielu na tym forum, wspieram wszystkich budowniczych i wierzę, że wszyscy produkują wyjątkowe produkty. Każdy z tych budowniczych buduje łodzie, które będą działać w przybliżeniu równo, plus lub minus cal, sto funtów lub 2 mph dla każdej łodzi w danej kategorii.
Wybrałem Hell's Bay z następujących powodów:
- Historia firmy
- Jakość dopasowania i wykończenia
- Wsparcie organizacji charytatywnych, takich jak BTT i CFCW
- Dobry wygląd
- Społeczność (Kapitanowie, Turnieje Właścicieli, Kręgi Wewnętrzne)
- Obsługa klienta
W każdym razie miałem okazję przetestować obie łodzie i kocham je obie tak samo. Professional jest lżejszy i łatwiejszy do polowania (odmawiam zamontowania silnika trollingowego na moim skifie) i ma zanurzenie o 4-5" mniejsze. Marquesa jest o około 15 mph szybsza, ma miejsce dla 4 osób i znacznie lepiej radzi sobie na otwartej wodzie. Wierzę, że każda łódź spełni moje potrzeby, wprowadzając tu i ówdzie kompromisy.
Którą wybrałbyś w tej sytuacji?
P.S. - Łódź zostanie dostarczona w sierpniu i z niecierpliwością czekam na udostępnienie zdjęć z procesu budowy i gotowego produktu po podjęciu decyzji o wyborze kadłuba.